Monday, September 14, 2015

Kedsomhed og tålmod



Det er en af de dage
uden indhold
og puls nok
til at skabe sig selv

Træthed og håbløshed
møger alt til
og efterlader en stank
der sætter sig i tøjet

Som plukveer
og intetsigende samtaler
erstatter det ene spørgsmål det andet
i et forsøg på at slå mig i gulvet

Hvad er formålet?
Hvorfor bliver det ved?
Hvordan kan livet fortsætte når det ikke giver mening?

En sprække af lys
sniger sig hviskende ind af bagdøren
og slår den tone an
der sætter hjertet i gang

Tag væk
rejs ud
find de mennesker
det liv
som får alting i bevægelse
og gør at det skummer over

Et øjebliks distraktion
af drømme på række
spinder
da jeg opfylder behovet
som råber på MERE PLADS

Kedsomhed er en stærk modstander
Tålmod en mester
forviklet og indviklet
Våbenhvile tak!

Okay
Så det er en af de dage
hvor flugten desparat sælger sig selv
som eneste udvej
og længslerne blænder mit syn
med sin skærende kontrast
til en grå hverdag
der uanset hvor jeg sætter min ben
pludseligt
suger mig tilbage
på jagt efter noget andet
og resulterer i en dag som idag.

No comments: